
Відкритий
урок на
відміну від звичайних
– спеціально підготовлена
форма організації методичної роботи,
в той же
час на таких
уроках протікає реальний
навчальний процес. На відкритому уроці
педагог демонструє колегам
свій позитивний або
інноваційний досвід,
реалізацію методичної ідеї,
застосування методичного прийому
чи методу навчання.
У цьому сенсі відкритий урок – це засіб поширення інноваційного
досвіду.
Ø Починати
підготовку необхідно з формулювання методичної мети відкритого заняття.
Вона повинна відображати вибрану домінуючу методику чи технологію проведення уроку. Відкрите заняття є демонстрацією досвіду роботи вчителя над особистою педагогічною проблемою, тому наявність поставленої методичної мети заняття відповідно педагогічній темі, що опрацьовується, є бажаною.
Вона повинна відображати вибрану домінуючу методику чи технологію проведення уроку. Відкрите заняття є демонстрацією досвіду роботи вчителя над особистою педагогічною проблемою, тому наявність поставленої методичної мети заняття відповідно педагогічній темі, що опрацьовується, є бажаною.
Ø Чітко
сформулюйте відповідно до визначеної мети план, у якому слід передбачити методи
і види роботи, шляхи включення учнів у самостійну роботу, застосування ТЗН ,
можливість інтеграції з іншими предметами тощо.
Ø
Не піддавайтеся спокусі готуватися за щойно написаним
планом-сценарієм. Пройде пару днів, і ви виявите, що дещо варто перетворити,
щось викреслити, а щось дописати. Ідею треба виносити і не раз видозмінити, щоб
урок пройшов вдало.
Ø
Будуйте відкритий урок за принципом «Якби я був на
місці учня ...»
Ø
Сучасний урок
має відповідати розвитку сучасних умінь і навичок учнів, відповідати вимогам
нового Держстандарту.
Ø
Не готуйте урок як відпрацьовану виставу: учні повинні
бути здивовані його новизною й оригінальністю. Спробуйте знайти майбутні
помилки під час пробного уроку, наприклад, у паралельному класі. До того
ж можна зняти такий урок на відео, потім переглянути і при потребі
відкоригувати і внести зміни в урок. Крім того, відеозйомку уроку можна
показати колегам і попросити їх висловити свою думку із приводу слабких і
сильних місць у проведенні відкритого уроку. «Репетиція» відкритого уроку може
бути лише в іншій аудиторії учнів з метою відпрацювання його елементів та
самоаналізу вчителем.
Ø Плануючи різні
форми роботи, пам’ятайте, що вони не повинні стати несподіванкою для
учнів. Заплановані на відкритий урок
форми і види роботи варто заздалегідь
опрацьовувати на поточних уроках, використовуючи інший навчальний матеріал.
Ø
Спонукайте учнів
до самостійності, критичного мислення, ініціативності, використовуючи проблемні
ситуації та інші сучасні прийоми і
методи .

Ø Не слід
перевантажувати урок різноманітними формами роботи, зайвою наочністю.
Ø Дотримуйтесь
логічної послідовності: мета на початку
уроку – висновок наприкінці повинні бути взаємопов’язані.
Ø Дотримуйтесь
регламенту уроку. Навіть якщо урок нестандартний , основні етапи уроку повинні
бути витримані.
Ø Заплануйте
резервні завдання на випадок залишку часу та сплануйте діяльність так, щоб
частину завдань можна було виключити з уроку у разі браку часу.
Ø Обміркуйте різні
види оцінювання ( самооцінювання, оцінка в мікрогрупах, тестова перевірка тощо)
Ø При підготовці
до уроку слід враховувати( по можливості) психологічні особливості учнівського
колективу. Дотримуйтесь певних меж
дисципліни, навіть якщо урок передбачає дослідницьку роботу.
Ø Дотримуючись
принципу гуманізації навчання і поваги до особистості дитини, варто не
звертатися до учнів за прізвищами.
Ø
Завчасно обміркуйте самоаналіз уроку з
урахуванням поставлених завдань і мети, вмійте обґрунтувати свою думку. Можна
приготувати навіть підказку-опору.
Ø Складіть листівку-презентацію
уроку. Зробіть невеликий буклетик, де будуть прописані тема уроку, форма,
основні етапи, ваші знахідки. Роздайте буклети до уроку, так гостям буде
простіше орієнтуватися в уроці і така ваша передбачливість напевно їм
сподобається. Та й підуть вони не тільки з враженнями, а з маленьким внеском у
методичну скарбничку.
Ø Користь від відкритого уроку
повинні отримати всі його учасники: учні, відвідувачі і виконавець.
Ø
Пам’ятайте основні цілі і завдання уроку, не
акцентуйте увагу на гостях, що присутні у класі, почувайтеся впевнено, частіше
посміхайтеся і не нервуйте, адже відкритий урок – це лише частина вашої роботи,
і він не вартий того, щоб на нього витрачати всі свої нерви.
Успіхів Вам і вдалих
відкритих уроків!
Комментариев нет:
Отправить комментарий